29 Nisan 2011 Cuma

Canınızı en çok ne acıtır?

Eski yazılarımı yayınlamaya devam ediyorum.
2004 de bir sitede yayınlanan makalemi, hiç bir değişiklik yapmadan aktarıyorum.
Not: Kafam o yıllarda bayağı karışıkmış.
            
            Canınızı en çok ne acıtır?

            Benim hayatım cevaplandıramadığım sorularla dolu. Çoğu zaman düşünüyorum, yaşantımı sadece bu soruları cevaplandırmak içinmi perişan ediyorum diye. Tabi perişanlık biraz ağır kaçtı ama kaybettiğimiz şeyleri anlayabilsek emin olun perişanlığı boğazınızda hissedersiniz.
Bir düşünün, hayatınızı perişan ettiğiniz sorular gelecekmi aklınıza. Ben perişanlığımı görebilecek kadar zavallı olmayı başardım. Evet aslında birkaç dakika kibirimizi bir kenara bırakmayı başarabilsek, eminim hemen hepiniz sorularda boğulurdunuz.
Aslında hayatı basit yaşamayı başarabilsek, cebimizdeki sorulardan korkmadan özgürlüğün ve mutluluğun kokusunu daha iyi alabiliriz. Ama şeytan ne diyor, ‘En sevdiğim günah kibirdir.’
Kibir hayatımızı perişan eden, bizi erken cezalandıran bir duygudur. Ve kibirimizden cevaplayamadığımız sorularımız bizi pişman etmeye devam edecek. Pişmanlık, en işe yaramayan yerde, yani iş işten geçtikten sonra yaşanır. Şimdi size nerede pişman olmanız gerektiğini söyleyecek kadar kibirlenmeyeceğim. Sadece perişanlığınızın sebebi olan soruları kendinize sormanızı tavsiye ediyorum.
Toplanın ve aranızda bir birinize sorun.
Ne soracağınız ortada. Perişanlığınızın sebebini sorun. Neden bu kadar çok pişman olduğunuzu sorun. Sorun ki yeni sorulara karşı haberdar olun.
Cennet de, cehennem de bu soruların ardında. Cehennemde bütün duygularınız elinizden alınır. Sadece pişmanlık kalır geride. Cennette ise neler verilir bir düşünün. Sadece duygularınızın sorularını yanıtlamayı öğrenin.
Ben mi?
Ben de sorularımı biliyorum, ama hepsini değil elbette. Cevaplarını asla bulamayacağım o kadar çok soru varki fakir aklımda, kendimi perişan hissediyorum.
Ve pişman.

Nereden başlayacağınıza yardımcı olmak için yazdım bütün bunları. Dinlemeyi, görmeyi ve hissetmeyi öğrendikçe sorular çogalacaktır.
Size perişan olacağınız bir soru sormak istiyorum. Yıllar önce dinlediğim bir gurubun solistine ait bir soru.

Canınızı en çok ne acıtır?

Buyurun.


                                                                                              EROL ÇELİK

                                                                                              29,11,2004 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder