15 Ocak 2012 Pazar

SENARYO ÖRNEKLERİ 3 ( SON İSTEK )


SON İSTEK | 2008 | (9:25)
KISA FİLM SENARYOSU


Yazan ve Yöneten EROL ÇELİK

Oyuncular ELİF İLBAY - MEHMET İMAMOĞLU - COŞKUN ŞAHİN - AYKUT YANGIN - ALİ ARGUN

Görüntü yönetmeni HARUN EDİL - ERCAN BAYRAK
Sanat yönetmeni ve yönetmen yardımcısı CEREN ŞAKAR
Teknik yönetmen MUSTAFA MENEVİŞ
Işık AYKUT YANGIN
Ses COŞKUN ŞAHİN
Kurgu montaj EROL ÇELİK
Müzik TOLGA GÜNER - SALİH CAN ULUDAĞ
Grafik ALİ ARGUN
Prodüksiyon ÜNSAL ÜNAL - DENİZ ÇELİK
Set yardımcıları NEJLA KELEŞOĞLU - ÖZGE ÜNAL
Teşekkürler YEKTA DALGIÇ





















SON İSTEK
SENARYO



1.    DIŞ / GECE / ISSIZ YOL                              1.ADAM – 2. ADAM – 3.ADAM

Kamera ıssız bir yolu görür. Gece olmasına rağmen ay ışığıyla hafif aydınlanmış yolda, hiçbir hareket yoktur. Bir araba sesi duyulmaya başlar. Kamera arabanın geldiği yöne yavaşça döner. Araba kameranın kadrajına girer ve yavaşlayarak yolun kenarında durur. Şoför camı açar ve dışarıyı kolaçan eder. Genç bir adamdır ve yüzünden sıkıntılı olduğu anlaşılıyordur. Arabadan iner ve etrafına baktıktan sonra arabanın arkasına geçerek ormana doğru işemeye başlar.
Tam çişi bitmiş ve toparlanıyordur ki, kendi arabasından 50 metre geride başka bir arabanın durduğunu görür. Hemen toparlanır ve arabasına doğru yürümeye başlar. Ama meraklanmıştır. Döner ve duran arabaya bakar. Arabanın farları açık olduğu için içeriyi göremez. Arkadaki arabanın yan camı açılır ve bir adam kafasını hafifçe dışarı çıkartıp etrafına bakınır. İşeyen adam (1. Adam) arkadaki adamın sanki kendini fark etmediğini zanneder. Aldırmaz tam arabasının kapı kolunu çekerken, başka bir araba, arkadaki arabanın hemen 50 metre arkasında durur. 1. Adam olaylara şaşırır ve gülümser. Aracına binmeden bir süre bekler. 3. Arabanın içindekilerde görünmüyordur. 2. Arabadaki adam kafasını içeri çeker hareketsizce bekler.
1.Adam arabasının kapısını açar ve tam diğer araçlara arkasını döneceği sırada 2. Aracın içinde korkunç bir parlama olur, ardından korkunç bir gürültü duyulur. 2. Adamın kafası aracın yan camından dışarı kanlar içinde fırlar ve kapıdan aşağıya sarkar. 1. Adam çığlık atar. Şok olmuş gibi olduğu yerde çakılı kalır. Etrafına bakınır, çaresizce arabasına binmekten vazgeçer. Yan gözle 2. Arabaya bakıp durur ve sonunda harekete geçer. Tedirgin hareketlerle arkadaki arabaya yanaşma çalışır. Birkaç adım attıktan sonra avucuyla yüzünün yarısını kapatarak korkuyla olduğu yerde kalır. Mesafe uzak olmasına karşın aracın içinde başka kimse olmadığını anlar. 3. Arabaya bakar. Hiçbir hareket yoktur. 1. Adam 2. Arabaya doğru bir adım daha attığı an 3. Arabanın selektörleri çalışır. 1. Adam iyice korkar ve gözleri büyür. Ne yapacağını bilemez gibi hareketler yapar. 3. Arabanın selektörleri ısrarla yanıp sönünce korkuyla kendi arabasına koşmaya başlar. Arkasına bakmadan arabasına biner ve kapıyı kapatır.

2.    İÇ / GECE / ARAÇ                                                          1.ADAM – 3.ADAM

1.adam arabanın kapısını kapatıp kontak anahtarını hızla çevirir. Aynı anda kol dayama yerinden cep telefonunu alıp polisi aramak için düğmelere basar. Telefonu kulağına götürünce, dikiz aynasına bakar. 3. Araba harekete geçmiş ve kendine doğru yaklaşmakta olduğunu görür. Dikiz aynasından kendi yüzünü görür, korkudan gözleri büyümüştür. Elindeki telefonu kapatarak yan koltuğa atar ve hızla arabayı hareket ettirir. Dikiz aynasına her baktığında 3. Araba daha yaklaşıyordur.
1. adam bir süre aracı kullanır. 3. Araç onu belli bir mesafede takip etmeye devam eder. 1. Adam cep telefonuna elini atar ama arkadaki arabanın selektörünü görünce, onu tekrar kenara bırakmak zorunda kalır. Yola bakınır, arabanın uzun farlarını yakıp ıssız yoldan kurtulmayı bekler.
3. araba öndekine iyice yanaşınca 1. Adam arabasını kenara çekmek zorunda kalır ve iyice yavaşlar. Korkuyla yan aynaya bakıp bir şeyler sayıklar. 3. Araba adamı geçerek devam eder. 1. Adam yanından geçen arabanın içine bakmak ister ama kapalı camların içi görünmez. İçi rahatlayan adam arabasını durdurur ve 3. Arabanın uzaklaşmasını bekler. Olduğu yerde bekleyerek rahatlamaya çalışır. 3. Araba 50 metre ilerleyince durur. 1. Adamın gözleri büyür. Arabayı geri vitese takar, sonra vazgeçerek telefonu alır ama öndeki aracın yan camı açılır ve bir adamın kafası görülür. 3. Adam etrafı kolaçan ediyormuş gibi bakınır. Sonra geriye 1. Adamın olduğu yere bakar. 1. Adamın soluğu kesilir ama 3 adam sanki onu görmüyormuş gibidir. 3. Adamın siması da gece ve mesafeden seçilmiyordur. Öndeki adam kafasını içeri sokar. Arkadaki adam elindeki telefonla olayı seyreder. Aniden öndeki arabanın içi parlar ve korkunç bir gürültü kopar. 3. Adamın kafası camdan dışarı sarkar. 1. Adam tekrar inler, elindeki telefonu tekrar yan koltuğa fırlatır ve arabasının gazına basarak korkuyla ilerler. 3. Arabanın yanından geçerken o yöne bakmaz.

3.   İÇ /GECE / ARAÇ                                             1.ADAM – KADIN – 4.ADAM

1.adam arabasını kullanırken çok sinirlidir. Durmadan eliyle anlındaki terleri siler ve dışarıya şüpheyle bakar. Bir süre sonra yol kenarında durmuş bir araba görür. Ağzını bağırıyormuş gibi açar ama sesi çıkmaz. Her şey sanki ağır çekimdeymiş gibi hareket eder. Yol kenarında durmuş bir araba vardır ve şoförün kafası yine camdan dışarıya doğru kanlar içinde sarkmıştır. Bu sefer farklı olan bir şey daha vardır. Bir kadın ölmüş adamın başında durmuş feryatlarla ağlıyordur. Kadın adamdan bir iki adım geride dizlerini dövüyor saçını başını yoluyordur. 1. Adam manzara karşısında gözlerini yumar ama kadının feryatları onu tekrar ayıltır.
1. adam arabasıyla kadının ve cesedin tam yanından geçerken kadın yalvaran feryatlarla yardım etmesini ister. Arabayı yavaşlatıp şaşkınca kadına bakan 1. Adam, bir şeyler söylemeye çalışır ama başaramaz.
Kadın: Kocam! Kocamı kurtarın! Allah’ını seven bana yardım etsin! Ne olur durup bana yardım et! Kocam ölüyor, ne olur bana yardım et!
1.adam arabasını iyice yavaşlatır ve kadının bulunduğu yerden yirmi metre sonra durur. Ellerini dua ediyormuş gibi yüzüne sürer. Dikiz aynasından arkadaki manzaraya bakar.
Kadın: Kocam canına kıydı! Onu bu halde bırakma ne olursun! Kulun köpeğin olurum bana yardım et! Allah’ım sana yalvarıyorum beni bu halde bırakma!
1.Adam arabasından inemez. Dikiz yerine dönüp arka pencereden zavallı kadına bakar. Kadın yere diz çökmüş kendi bulunduğu yere doğru ağlayarak haykırır. Adam önüne dönüp arabanın vitesini bire takıp hareket etmek ister ama direksiyon simidini tüm gücüyle sıkarak bağırır. Vitesi boşa alır. Derin soluklar alarak arabadan iner ama kadına bakamaz. Kadının çığlıkları devam ediyordur.  Çok derin bir soluk alarak arkasını döner ve kadına doğru yürümeye başlar.
Kadın: Allah senden razı olsun, beni bu dağ başında bir başıma yalnız bırakmadığın için Allah ne muradın varsa versin. Kocam canına kıydı, ben mahvoldum!

                                                                  1.adam: ambulansı aradınız mı?

Kadın: Denemez miyim, denedim tabii ki ama telefon çekmiyor burada. Sizde olmasanız kimsenin duracağı yok. Yarım saattir bir siz geçtiniz buradan. Ne olur beni yalnız bırakmayın.
1.Adam kadına iyice yaklaşıp onun ıslak yüzünü yakından görünce şaşırır.
                                                                  1. adam: Seni tanıyor muyum?
Kadın bir anda ağlamayı keser. 1. Adam hızla etrafına bakınır. Bir şeylerin ters gittiğini anlar.
1.adam: Ne oldu? Ne oluyor burada. Konuşsana be. Sen kimsin cevap ver.
Kadın çok küçük bir tebessüm yapar. 1. Adam olduğu yerde etrafında döner ve cesede doğru yürür. Tiksinerek cesedin kafasını yana doğru iter. Cesedin yüzü dönünce 1.adam avazı çıktığı kadar bağırarak geri sıçrar. Koşmak için harekete geçer ama başaramaz. Etrafında döner. Sanki oraya buraya saldırıyormuş gibi çılgınca hareketler yapar. Arabadan kafası sarkan adam kendisidir. Ona tekrar bakar. Diz üstü yere çöker.
1.adam: Neler oluyor Allah’ım? Kafayı yedim galiba.          
Kadın ayaktadır ve yavaşça 1. Adamın yanına sokulur.
Kadın: Her insanın, kendi ölümünü seyretmeye hakkı vardır.
1.adam, kadının konuşmaya başladığı sırada, dişlerini sıkıyordur ama kadın sözünü bitirdiğinde cesaretle başını kaldırır.
1.adam: Ne dedin? Ne saçmalıyorsun sen? Ne hakkı, ne ölümü? Ne oluyor?

Kadın: Olan bir şey yok. Sakin ol. Kendi ölümünü bir başkasının gözünden gördün. Bu senin isteğin.

1.adam: Ben öldüm yani, ve bütün bunları film gibi seyrettim öyle mi?

Kadın: Evet öldün. Bir yol kenarında kafana silah dayayıp, kendini öldürdün.
1.adam ayağa kalkar, duyduklarına inanamıyormuş gibi kadına döner. Artık daha cesaretlidir.
1.adam: Ben ölüyüm ama kendi ölümümü dışarıdan seyrediyorum? bu nasıl bir ceza ya.

Kadın: Hayır ceza değil. Aksine bu bir istek. Ölmeden önce kendi ölümünü seyretmeyi dilemişsin.

1.adam: Hayda! Kendi ölümünü seyretmeyi istemişsin deyip duruyorsun. Ama ben bir şey anlamıyorum. Niye? Neden? Ne gerek var?        

Kadın: daha açık konuşayım, her insan ölmeden önce kendi ölümünü seyretmeyi hayal eder. Özellikle kendini öldüren herkes bunu ister. Buna son istek denir. Ve isteği yerine getirilir.

1.adam: ha! Son istek. Neden böyle bir istek yerine getirilsin ki?

                                                                  Kadın: Neden getirilmesin ki?
1.adam başını çevirip yola bakar. Etraf çok sessizdir. Gökyüzüne bakar sonra kadına dönerek dikkatle konuşmaya başlar.
1.adam: Belki ölmedim ve şu rüyadayım ve saçma sapan bir kabus görüyorum.

Kadın: (gülümseyerek) Üzgünüm ama öldün ve hayatına son verirken, kendi ölümünü seyretmek istedin. Tabi kurtulmakta istiyordun. Bunu sana, senin istediğin gibi gösterdik. Artık inanmalısın.

1.adam: Hayır! Dur bakalım, bu işte bazı saçmalıklar var. Birincisi ben bekarım ve sen burada kocamı kurtarın diye bağırıyordun. Bunu ben düşlemiş olamam.

Kadın: Öldüğünü kabullenmekte zorluk çekiyorsun, bu doğal bir durum ama çok geçmeden gerçeklerle yüz yüze geleceksin. Merak ediyorsan söyleyeyim, intihar ederken en çok yalnız ölmekten üzüntü duyuyordun ve bir an için evli olmayı hayal ettin. Hatta benim yüzümü düşündün. Belki evli olsaydın karın seni engelleyecekti. Evliliği çok kısa bir an düşündüğün için beni hatırladın.

1.adam: Seni nasıl hayal etmiş olabilirim ki? Yani sen… (elleriyle kızı gösterip sen azailsi der gibi işaret etti.)

Kadın: Beni hayal etmedin zaten, ben hayal ettiğin kadının kılığına büründüm sadece. Biliyorum bir sürü soruyla dolu kafan ama biraz sabret, her şeyi daha iyi anlayacaksın. Şimdi beni takip et. Yapmamız gereken daha çok şey var.
 
1.adam tam bir şey söyleyecekti ki,kadın arkasını dönerek ilerlemeye başlar. Adam da onu takip etmeye başlar. İkisi de kadrajdan çıkarlar ama kamera yavaşça açılırken konuşmaları duyulur. Konuşmalar yavaş yavaş kaybolur.
1.adam: peki o arkadaki arabalardaki adamlar kimindi? ben kendimi öldürürken hiç görmedim hep başkaları intihar etti.

Kadın: Arkada araba falan yoktu, sen sadece orada bir araba olmasını hayal ettin. Ölmeye kararlıydın ama içinde hala kurtarılma ümidi vardı. Buda yoldan geçen biri olabilirdi mesela. İntihar eden adamlarda sendin aslında. Bunu nasıl açıklayayım sana… şöyle düşün, oradaki adamlar senin farklı karakterlerin, içindeki kişilikler.

1.adam: o uzun saçlı olanda mı benim kişiliğim yani?

Kadın: evet senin kişiliklerinden biri. Bu biraz karışık bir durum.

1.adam: Peki eğer ölmeseydim sana benzeyen kişiyle mi evlenecektim?

Kadın: Ben sadece senin hayalindeki kadına benziyorum. Gerçekte öyle bir kadın olduğunu zannetmiyorum.

1.adam: Bu cevabı sevdim. Geride o kadını bıraktığımı bilseydim, canım çok yanardı.
Kadının güldüğü duyulur.
                                                                  1.adam: Neden güldün?

                                                                  Kadın: Canım çok yanardı demene?

                                                                  1.adam: Ne olmuş?

Kadın: Unutma sen intihar ettin, bunun cezası tahmininden çok büyük. Yani canın zaten yanacak.
Ekran kararır.


SON

14 Tem. 08

EROL ÇELİK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder