15 Ocak 2012 Pazar

SENARYO ÖRNEKLERİ 6 ( SÜLÜK )


Sülük
Kısa Film (Kurmaca) 

Yazan Ve Yöneten
Erol Çelik

Oyuncular
Taner Yılmaz
Ezgi Ergün
Ufuk Değer

















SÜLÜK
KISA FİLM SENARYOSU



  1. SAHNE – İÇ / ODA / GECE
                                                                                                             1.ADAM – 2. ADAM


Karanlık bir oda görülür. Ortada bir masa vardır ve masanın bir köşesinde 1. Adam oturmaktadır. 40 lı yaşlarda saçı başı dağınık ve keyifsizdir. Önünde içki şişesi ve kadehi vardır. Masa lokal bir ışıkla tepeden aydınlanır. Tek başına içtiği anlaşılmaktadır. Kamera adamın etrafında çok yavaş dönerek masanın etrafında kimsenin olmadığını gösterir. Masanın etrafında iki tane boş sandalye görülür. 1. adam tam karşısındaki sandalyeye sanki orada biri oturuyormuş gibi ve o kişiye çok sinirliymiş gibi bakmaktadır.

Kamera masanın etrafında 1 tam tur atıp 1. adamı gördüğünde, adamı yakın görürüz. Kamera yine çok yavaş bir şekilde adamın yüzünde döner.

1.Adam karşıya bakıyordur ama görüntü sadece adamın yüzündedir. 1. adam karşısındakine öfkelenir ama kendine hakim olmaya çalışarak konuşur.

1.ADAM: Ben bundan fazlasını yapamam. Benden daha fazlasını isteme.

Kamra genişe çıkar ve yine masanın etrafında aynı yönde ve yavaşça döner. Tüm film boyunca kamera aynı yöne döner. Kesinlikle sabit açı kullanılmayacak. 1.Adamın karşısında kimse oturmamaktadır ama adam orada biri varmış gibi konuşmaya ve bunu seyirciye inandırmaya devam eder.

1.ADAM: Bu duruma düşmemin en büyük sebebi sensin. Duyuyormusun beni. Yıllardır senin yüzünden hayatımı düzene sokamadım. Annem...

1.Adam durur ve alt dudağını ısırır. Annesini htırlayınca içi burkulmuştur. Yüreği şişmiş bu öfkesinin artmasına sebep olmuştur. Bakışlarını karşıdan kaçırır ve tavana bakarak arkasına yaslanır. Yüzü bir an karanlığa düşer.

Kamera burada yakın plan görür. Adamın alaca karanlıktaki yüzü fludür. Bir an sessizlik olur adamın ifadesi karanlıkta pek anlaşılmıyordur. Kamera hareketlidir. 1.Adam bir anda öne çıkar ve yüzü aydınlanır. Öfkesi yine kontrol altındadır. Kamera enişe çıkar ve dönmeye devam eder.

1.ADAM: Annem hep seningibi bir adam olmamı istedi. 40 yaşına geldim ve bu peşimi bırakmıyor. Duyuyuyormusun beni. Hayatımın ağzına sıçtın. Duyuyormusun beni. Annemi ne kadar çok severdim ben ama o her seferinde senin gibi bir adam olmamı istedi.

Kamera yakın plana geçer. Adamın gözleri kızarmaya başlar. Bir yudum daha alkol içer ve elinin tersiyle ağzını silerek karşısına döner. Kendinden iğreniyormuş gibi bir yüz ifadesiyle konuşur.

1.ADAM: Benim hayatımı ne hale soktuğunu anladın mı? Sen olmasaydın burda olur muydum? Sen benim hayatımın içine sıçmasaydın ben burda bunları düşünüyor olurmuydum. (bağırır) Allah belanı versin.

Durur, yaptığının yanlış bir şey olduğunu düşünür gibi başını iki yana sallar. Kamera hareketeli çok yakın görür. Adam gözlerini kapatmıştır. Aniden öfkeyle açar. Kamera en genele çıkar. Masa boştur.

1.ADAM: Allah belanı verdi tabi yoksa ben burda olmazdım. (sakinleşir.) Sen hep benim bir adım önümdeydin. Sana ne zaman ulaşmaya çalışsam sen yeni bir adım atarak benden kendini kurtardın. Ama buraya kadar.

Kamera yakın plan görür.

1.ADAM: Sen eğer çok mükemmel bir adam olsaydın bu gün burada olmazdık. Artık sıra bende ben senin ağzına sıçıcam ve benim önüme geçmene engel olucam. Sen gerçekten mükemmel bir adam olsaydın, beni bu hale sokmazdın. (bağırarak) Beni bu hale sokan sensin. Duyuyormusun şerefsiz.

Kamera yakından adamın etrafını dönerken bakış açısına gelir ve 1. adamın omzundan karşı sandalyede oturan başka bir adam görür.

1.ADAM: Demek geldin ha. Demek başına ne geleceğini anladın. Korktunmu lan mükemmel insan. Korktun mu lan şerefsiz. Ne oldu lan sen zaten bir gölgeydin neden bu kadar korkasın ki? Sen benim sayemde hayat bulan bir izdin oğlum. Neden geldin söylesene. Neden? Korkuyor musun?

1.Adamın yüzünde bir mutluluk oluşur. Zafer mutluluğu. Kamera 2.Adamı yakın görmez. Bu yüzden yüzünde hiç bir ifade anlaşılmıyordur. Tekrar 1.Adamı yakın görürüz.

1.Adam zaferinin keyfini çıkarıyormuş gibi hareketler yapar.

1.ADAM: Kork tabii. Ben senin yerinde olsam korkardım. Sülük gibi yaşamaktan seni kurtaracağım için bana teşekkür etmek yerine itler gibi korkuyorsun. Korkuyorsun dimi? (başını tehditkar sallar) Korkmaaaa. Sen benim hayatımı mahvettin ama ben seni bir sülük gibi yaşamaktan kurtararak sana da, kendime de iylik yapıcam.

2.Adamı yakın görürüz. Yakışıklı, traşlı ve takım elbiselidir. Kamera devamlı dönüyordur. 2.Adamın yüzünde hiç bir ifade yoktur. Sanki karşısındakinin ne yapmaya çalıştığını dinliyordur sadece. Kamera tekra zaferden gülümseyen 1.Adama döner.

1.ADAM: Evet sen benim zayıflıklarımdan beslenen bir sülüksün. Sülüklerin sonu nedir biliyormusun. Sülüklerin başını ezmek gerekiyor. (sinirlenmeye başlamıştır) Bende artık benim kanımdan beslenen sülüğü öldürmeye geldim. 

Kamera 2.adamın amorsundan 1.adamı görür. 1.adam gözlerini karşısındaki adama dikmiştir. Kamera 1.adamı yakından görür.
                                                              
1.ADAM: Seni burda öldürücem ve sana da bütün dünyaya da ders vericem. Mükemmel insan olmak o kadar da iyi bir şey olmadığını herkese öğreticem. Öğreticem ki mükemmel bir insan arayan herkes hata yaptığını anlasın.  

1.Adam elini karanlığa uzatır. (beline ve ya kenardaki bir sehpaya) elini geri çektiğinde artık elinde bir silah vardır. 1.Adam silahı alıp masanın ortasına koyunca kadraja 2.Adam girer. Kamera 2. Adamı yakın görür. Yüzünde hiç bir ifade yoktur. Silaha bakmıyor direk karşısındaki adamın gözlerinin içine bakıyordur. Kamera bir süre bu adamın yüzünün etrafında döner.


  1. SAHNE – İÇ / ODA / GECE
                                                                                                                   1.ADAM – 2. ADAM



1.Adam silahı masaya koyduktan sonra karşısındaki adama bakar. Burda kameranın dönüşü bir kademe daha hızlıdır.

1.ADAM: Demek ölmekten korkmuyorsun ha. Neden biliyormusun, bunu ben istediğim için, senin ölmeni ben istediğim için korkmuyorsun. Ben korkmadığım için sen korkmuyorsun. Anladınmı ulan şerefsiz. Sen benim sülüğümsün. Seni istediğim zaman hayatımdan çıkarabilirim ve çıkarıcam da.

Kamera 2.Adamı görür. Yüzünde artık bir endişe olmuştur ve konuşmaya başlar.

2.Adam: Beni yok etmek için bedelini ödemeye hazır mısın peki?

1.Adamı görürüz. Karşısındakinin konuşmasından şaşalamış ama öfkelenmiştir. Kamera 1.Adamı yakın görerek harek ediyordur.

1.ADAM: Ben senin gibi bir sülüğün bedelini ödemişim, seni yok etmenin bedelini mi düşünücem. Hayatımı mahvettiğin yetmiyormuş gibi benimi korkutmaya çalışıyorsun ha. Seni hemen yok etmiyicem, bunun tadını çıkarıcam önce. Neden yok olduğunu bilmeni istediğim için yavaş hareket edicem.

2.ADAM: Bir kadın için mi bütün bu çaban.

1.Adam çıldırır. İçki bardağını karşısındakinin yüzüne doğru atar. Kamera bu sırada 1.Adamı yakın gördüğü için bardağın isabet edip etmediğini görmeyiz. Kamera, 2.adama döndüğünde onda hiç bir değişiklik olmadığını görür. 1.adam sinirle bağırmaya başlar.

1.ADAM: Sakın onun adını ağzına alayım deme. (durur ve dişlerini sıkarak sakinleşmeye çalışır) Evet bir kadın dediğin benim hayatımda sahip olduğum tek şeydi. Ama senin yüzünden o da yok artık. Bütün hayatımı mahvettiğin gibi bunuda mahvettin. Ne kadar çok ölmeyi hak ediyorsun değil mi?

2.ADAM: Belki hayatını mehvettim ama o kadının suçlusu ben değilim.

1.ADAM: Nasıl sen değilsin? Beni terk etmesi senin suçun değilmi şerefsiz. Sen olmasan neden beni terk etsin ha.

2.ADAM: Seni terk etmedi o.

1.ADAM: Kes lan sesini. Kes lan. O beni terk etti. Senin sülük gibi hayatımı emmenden dolayı.

1.Adam alkol şişesini alır ve kafaya diker. Yakın ve hareketli görürüz.


3. SAHNE – İÇ / ODA / GECE
                                                                                                    1.ADAM – 2.ADAM - KADIN



1.Adam şişeyi içerken kadraja boş olan sandalye girer. Artık orada bir kadın oturuyordur. Üzgün, perişan ama güzel bir kadındır. 1.adam kadını görünce gözleri büyür. Elindeki şişeyi utanarak saklar. Daha sonra onu karanlığa bırakır. Kadına dönerek özlemle bakar.

                                                               KADIN: Aşkım. Ben seni terk etmedim aşkım.

1.Adam özlemle bakarken aniden sinirlenir ve diğer adamı işaret ederek bağırmaya başlar.

1.ADAM: Hayır sen beni terk ettin ve bütün suçlu bu sülük. Şimdi neden karşıma geçmiş onu savunuyorsun. Senin acını yaşatan bu şerefsize en büyük acıyı yaşatacağım. Şimdi beni vazgeçirmeye neden çalışıyorsun. Bunu beni terk etmeden önce düşünecektin.
                                                              
KADIN: Hayır aşkım seni terk etmedim ve onun hiç bir suçu yok.

2.ADAM: O seni terk etmedi. Sen bunu kabullenmiyorsun.

1.ADAM: Kes lan sesini. Sen hiç bir şey bilmiyorsun, senin bütün işin benim hayatımı mahvetmek. Şimdi karşıma geçmiş yalvarıyorsun. Hatta bunu yapmak için en sevdiğim insanı kullanıyorsun. Sen ne kadar kansız, sen ne kadar şerefsiz bir adammışsın.

KADIN: Aşkım bana bak. Aşkım. Ben seni terk etmedim. Bu elimizde olan bir durum değil.

1.adam sanki laf dinlermiş gibi biraz sakinleşerek kadına döner. Kamera bir süre genişten etraflarında döner. Daha sonra 2.adamı yakın görürüz.

2.ADAM: Bana ne yapacağın umurumda değil. Ama bunu ona yapma. Onun hiç bir suçu yok. Ömründe ilk kez doğru bir şey yaptın bu yüzden onu üzme.

1.ADAM: (kadına hayranlıkla bakarak 2.adama konuşur) Sen karışma.

KADIN: Aşkım. Ben seni terk etmedim. Bunu aklıma bile getirmedim. Seni çok seviyorum. Yanıma gelmeni istiyorum. Onun bir suçu yok. Ben seni seviyorum aşkım.

1.ADAM: (başını sallar) Hayır hayatım. Sen anlamazsın. Beni terk edip gittiğin günden beri bu anı bekliyordum. (ağlamaklı konuşur) artık dayanamıyorum. Artık hiç bir şeyin önemi yok.

2.ADAM: Aklından geçeni yaparsan ona asla kavuşamayacaksın.


4. SAHNE – İÇ / ODA / GECE
                                                                                                    1.ADAM – 2.ADAM - KADIN


Kamera hızlanmaya başlar ve bu sahnenin sonunda olabildiğince hızlı olur. 1.Adam 2.Adama hışımla döner. Perişan olmuştur. Ama öfkeden gözleri dönmüştür.

                                                               1.ADAM: O beni terk etti.

2.ADAM: O seni terk etmedi. Beni yok edersen ona kavuşamazsın. Sakin ol ve ömründe ilk kez mantıklı davranıp bundan vazgeç.

                                                               1.ADAM: Demek ölümden bu kadar korkuyorsun ha?

KADIN: O haklı eğer onu öldürürsen bir daha kavuşamayız. Eski günlerdeki gibi bir araya gelemeyiz. Lütfen aşkım. Vazgeç.

1.ADAM: Demek sende onun ölmesini istemiyorsun. Bizi ayıran bu sülüğü ezmemi istemiyorsun öyle mi? Neden?

                                                               KADIN: Çünkü seni seviyorum.

1.ADAM: Beni mi seviyorsun onu mu seviyorsun? Bana bunun cevabını ver.

KADIN: Bu nasıl soru aşkım seni sevmesem seni durdurmaya çalışırmıyım. Sülük dediğin sensin. Sen kendini kandırıyorsun. Sakın bunu yapma. Mantığına kulak ver.

1.ADAM: Mantıkmış. Bu şerefsiz olmasaydı şu an yanımda olacaktın.

2.ADAM: Eğer onun yanında olmak istiyorsan aklından geçeni yapma.

1.adam silahı eline alır. Kamera artık hızlanmıştır.

                                                               KADIN: Ben seni terk etmedim aşkım.

                                                               1.ADAM: Dayanamıyorum.

Kamera hızlanır. Yakın yüz detayları. Kadın ve 2.adam telaşlanır.

                                                               2.ADAM: O seni terk etmedi. O bir trafik kazasıydı.

                                                               1.ADAM: Dayanamıyorum.

1.adam silahı havaya yavaşça kaldırır ve silaha bakar.

KADIN: Aşkım bunu yaparsan seni bir daha göremem.

2.ADAM: eğer beni öldürürsen....

1.ADAM: Kes sesini.

1.adam silahı kaldırır.

1.ADAM: artık dayanamıyorum. (karısına döner.) Sen öldüğünden beri her akşam bunları yaşıyorum. Her akşam bir başkasını suçluyorum. Artık dayanamıyorum.

KADIN: (kısık bir sesle) Lütfen aşkım.

1.ADAM: Her akşam senin hayalinle konuşuyorum ama sen beni anlamıyorsun. Artık dayanamıyorum. Lütfen beni affet.

KADIN: (sessizce yalvarır) Lütfen.

1.ADAM: lütfen beni affet.

1.adam diğerlerinin yalvaran bakışları arasında silahı kaldırır ve kafasına dayar. Kamera hızla dönmeye devam eder. Kadının yüzünü yakın görürüz. Patlama sesi duyarız. Kamera kadının yüzünde sabit kalır.

Odayı çeok geniş sabit görürüz. 1. adam masaya düşmüştür ve başından kan sızıyordur. Sandalyeler boştur. Bir süre sabit kalırız. Sonra rolcaption akar.


SON

EROL ÇELİK
28 – 09 - 2011

1 yorum:

  1. İLK DEFA SENARYO YAZMAYI DENEMEK İSTEDİM. BİR ÖRNEK ARARKEN BULDUM, İNCELEDİM, BAŞKACA BİR BİLGİ ARAMAYA LÜZUM KALMADAN DENEMEDE BAŞARILI OLDUM. BİR HAMLEDE HERŞEYİ ÖĞRETTİNİZ. TEŞEKKÜR EDERİM.
    İSMİM ÖNEMLİ DEĞİL AMA SİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
    ŞİMDİYE KADAR NEDEN SİZE RASTLAMADIĞIMA ÜZÜLÜYORUM. SAĞ OLUN...

    YanıtlaSil